Poniedziałek - Piątek - 8:00 - 19:00, Sobota - 9:00 - 13:00

Dieta w ciąży

Ciąża to czas, kiedy w organizmie kobiety znacznie wzrasta zapotrzebowanie na witaminy i minerały niezbędne do prawidłowego rozwoju płodu. Dlatego niezwykle ważne jest spożywanie przez ciężarne kobiety dużej ilości owoców i warzyw, przede wszystkim w II i III trymestrze ciąży.

Podstawowym źródłem energii dla przyszłej mamy i dziecka są węglowodany w postaci produktów zbożowych, kasz, ryżu i ziemniaków. W jadłospisie ciężarnej ważna jest obecność mięs, czyli bogatego źródła żelaza, na które zapotrzebowanie w czasie ciąży jest bardzo wysokie. Należy jednak unikać surowego mięsa, ryb i owoców morza, ponieważ produkty te w surowej postaci zwiększają ryzyko zachorowania na toksoplazmozę, listeriozę, a także mogą być przyczyną zarażenia się pasożytami.

Ważne jest również spożywanie nabiału i mleka, które wspomagają wchłanianie wapna i witaminy D. Nie należy jednak tych spożywać ich w postaci surowej ze względu na ryzyko występowania w nich bakterii Listeria monocytogenes, która bywa niebezpieczna dla ciąży.

Do prawidłowego rozwoju płodu potrzebne są też oleje roślinne zawierające witaminy E, K, A oraz nienasycone kwasy tłuszczowe omega-6 – przyszła mama powinna je spożywać w ilości 2 łyżek stołowych dziennie.

Aby stworzyć swój ciążowy, zbilansowany jadłospis, polecamy kontakt z naszym partnerem – ekspertem z dziedziny żywienia, biochemii i immunologii – gabinetami DIETETICA.